یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
جشن شام میلاد امام حسن عسکری(ع) در حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت نهضت امام خمینی (ره) را مدرسه‌ای برای تربیت منتظران ظهور دانست و گفت: ظلم‌ستیزی و نصرت مظلومان از شاخصه‌های منتظران ظهور است و منتظر واقعی کسی است که برای یاری مظلوم فریاد بزند و از ظالم بیزار باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، در سخنرانی مراسم جشن شام میلاد امام حسن عسکری(ع) در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر بانوی کرامت، اظهار داشت: فلسفه غیبت عدم لیاقت و فلسفه انتظار کسب تربیت و آمادگی برای ظهور است.

وی نهضت امام خمینی (ره) را مدرسه‌ای برای تربیت منتظران دانست و گفت: دوران انتظار پادگان تربیتی منتظران امام‌زمان (عج) است و این پادگان به برکت انقلاب اسلامی به راه افتاده است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه عده‌ای خود را به جهالت زده‌اند و برکت انقلاب اسلامی را متوجه نمی‌شوند، تأکید کرد: ظلم‌ستیزی و نصرت مظلومان از شاخصه‌های منتظران ظهور است و امروزه در اقصی‌نقاط عالم حتی غیرمسلمانان از فلسطین دفاع و علیه اسرائیل شعار می‌دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری یادآور شد: در سال ۴۲ امام خمینی (ره) فریاد ظلم‌ستیزی سر داد و فقط عده کمی به این فریاد لبیک گفتند و باعث شد انقلاب شکست بخورد و امام تبعید شوند؛ اما در سال ۵۷ پذیرندگان انقلاب بیشتر شده و مردم نیز ظلم‌ستیز شدند و انقلاب به پیروزی رسید.

استاد حوزه علمیه افزود: اگر انقلاب امام عصر (عج) یک انقلاب جهانی است باید مردم دنیا نیز پذیرنده این ظلم‌ستیزی و یاری‌کننده مظلوم باشند که این از عناصر عصر ظهور است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری با تأکید بر اینکه منتظر واقعی کسی است که برای یاری مظلوم فریاد بزند و از ظالم بیزار باشد، افزود: امروزه تمام مردم دنیا فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر می‌دهند و این به معنای آماده‌شدن دنیا برای ظهور است.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه لازم است برای تقویت بیداری اسلامی در دنیا تلاش نماییم و مقدمات ظهور را فراهم کنیم، یادآور شد: عده‌ای متأسفانه با پیشانی پینه‌بسته ولایت ستیز هستند و خود را عالم دهر دانسته و ادعا می‌کنند از ولی زمان بیشتر می‌فهمند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه رزمندگان اسلام در لبنان، یمن، سوریه، عراق و… افزایش‌یافته اند و مضاعف نیز خواهد شد، افزود: از دیگر عناصر ظهور، داشتن رزمنده‌های واقعی و جان‌برکف است که بتوانند امام‌زمان (عج) را یاری نمایند.

وی با تأکید بر اینکه واجب است از مظلومان عالم مخصوصاً مردم مظلوم غزه و لبنان حمایت و دفاع کنیم، اظهار داشت: اگر رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نبودند صدام و دشمنان، ایران را فتح می‌کردند؛ اما به برکت رزمندگان اسلام ایران پیروز میدان شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری خاطرنشان کرد: لازم است رزمندگان اسلام با تمام توان نظامی علیه اسرائیل جنگ کنند و تجهیزات نظامی خود را قوی‌تر نمایند.

وی از دیگر عناصر مهم عصر ظهور را تربیت مدیران کارآمد جهت اداره امور دانست و افزود: این انقلاب دائماً در حال حرکت است و قائم به فرد نیست و با شهادت هر فرماندهی، ده‌ها فرمانده دیگر تربیت و جانشین می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha